tisdag 3 november 2009

Alla helgons helg





Så har alla helgons helg passerat. På fredagen kom Nina med baggen, vår blivande Lukas blev en Jesper istället! Nåväl, han verkar trevlig ialla fall. Nu får vi hoppas att han gör rätt för sej och bidrar till fina lamm till våren.
Jag har jobbat hela helgen. Alla verkar friska efter förkylningen, det är bara jag som drar på nån seg hosta och tjock i bröstet. Vi får hoppas att det också ger sej.

Roffe har jagat älg i helgen men utan resultat. Faxe tagit upp älg båda dagarna men det har burit iväg utanför området. Ubbe har inget fått tag på utan kommit hem istället, han har blivit lite bekväm av sig. Hittar han inte älg inom närområdet, då bryr han sig inte om att ge sej ut på vidare sök.

Barnen har pysslat med deras egenodlade pumpor och gjort ljuslyktor. Jag blev galen på kameran då jag ville visa så fint de lyste i mörkret, men fick inga bra bilder då blixten automatiskt gjorde bilderna som om det vore ljusan dag. Men jag lägger ut så fint de skurit ut gubbarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar