söndag 29 november 2009

1:a advent

Tiden rusar fram och det är redan 1:a advent. Lite julpyssel har vi börjat med, Johannes har dekorerat pepparkakshuset så nu återstår för mej att sätta ihop det.

Mina kyrkklockor (Jamaican Bell) som jag odlat för att ha som dekoration till jul, hann ju inte bli nåt men en snäll väninna gav mej några ur hennes.

Jag åkte till henne i fredags kväll för att hämta hem två nya Gotlänningar, Nero och Reijin (= vacker kvinna) och inget överdrivet med det för hon är bland den vackraste kanindam man kan skåda. Ni ser henne här på bild. Väninnan hade varit på besök neröver och tagit kaninerna med från Oskarsgården. Jag hjälpte också till att sortera en kull kaninungar, det är ju inte det lättaste om man aldrig gjort det förr.



Tre Mellerudsdamer har också kommit hit. Det ska bli kul att få några kullar av dem också nu i vår. Den inhysta honan skulle få åka hem men efter olovligt besök hos herrarna började hon så fint boa kvällen före avfärd. Tyckte det var lite tidigt men kunde inte skicka henne uti fall att. Inga ungar blev det, men hon kan mycket väl vara dräktig för hon har träffat killarna i omgångar. Hon kommer att gå kvar här tills vidare.


Efter en ovanlig höst-vinter med långvarig blida, plusgrader och sursnö kom så kylan idag. Mitt på dagen hade vi -20 grader kallt och det var inte kul att gå ut, nu är man ju inte van kylan heller.

Ha det bra i adventstider, ska nu värma lite glögg så kanske man återfår värmen,

Sara






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar